Jom Follow.....

Wednesday, September 5, 2012

PAS Hadapi Masalah Yang Pernah Dihadapi Oleh UMNO

19 Syawal 1433

Apabila timbul ura-ura bahawa bekas Timbalan Presiden dan Setiausaha Agung PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa bakal dipecat dari parti berkenaan seperti yang dilaporkan di UTUSAN ONLINE, maka bagi penulis ianya suatu yang lumrah bagi arena politik. Hal yang sama pernah dialami oleh UMNO di mana bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir juga pernah mengalami nasib yang sama dan sesetengah krisis puncanya berlaku dari sumber yang sama , yang mana sumber berkenaan berada di kelompok kalangan pemimpin pembangkang sekarang.

Hal yang sama juga berlaku semasa selepas PRU ke 12, di mana banyak dikalangan ahli dan pemimpin UMNO yang pernah berjasa diperlekeh-lekehkan oleh generasi baru kepimpinan yang merasakan mereka kuat. Hal yang demikian menyebabkan penolakan rakyat kepada pimpinan berkenaan dan akhirnya akar umbi berjaya menukar kepimpinan yang selaras dengan aspirasi mereka.

Namun bezanya di dalam PAS, suasana akar umbi agak berbeza, di mana cakap pemimpin atasan seolah-olah muktamat dan tidak boleh disanggah. Namun , senario terbaru memberi harapan di mana beberapa nama besar di dalam parti berkenaan mula bersuara dan menyatakan pendapat mereka. Namun, sebagai umat Islam, penulis hanya mendoakan yang terbaik dan berharap pihak yang benar-benar memperjiangkan Islam dan iklas dalam perjuangan akan mencapai kemenangan .

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...