Jom Follow.....

Tuesday, November 25, 2014

Mahukah UMNO Berubah?

3 Safar 1436

Tun Mahathir mungkin sedar bahawa ada sesuatu yang tidak sempat diperbetulkannya pada UMNO semasa beliau di tampuk kuasa. Menerusi kenyataan di laman web beliau Chedet, beliau menggariskan beberapa kesalahan pemimpin dan ahli UMNO. Antaranya yang jelas dan pernah dihadapi penulis ialah tahap  penerimaan ahli-ahli baru yang berpendidikan tinggi dan berpengetahuan. Secara jujur penulis telah memohon sekurang-kurangnya 3 kali untuk menjadi ahli dan malangnya sehingga kini, tiada maklum balas kelulusan diterima.

Golongan ini dilihat amat sukar diterima dan dipelawa menjadi ahli UMNO. Kalau adapun yang diterima, mereka mempunyai hubungan darah dengan pemimpin-pemimpin UMNO. Yang kecewa , ada yang menyertai parti lain.

Adakah teguran ini akan diterima? Kalau nak buka peluang menjadi ahli, UMNO dah lama buat dah. Semuanya sudah menggunakan applikasi  IT sekarang. Takkan UMNO tak boleh membuka pendaftaran secara online, serta saringan juga dilakukan secara online, tanpa melalui kelulusan ketua bahagian? Memadailah dengan sekateriat di bangunan UMNO yang memberikan kelulusan secara online. Komunikasi dengan ahli juga boleh dibuat secara online dan media sosial. Apakah itupun UMNO tak mampu lakukan?

Apa masalahnya sekarang? Masalahnya ialah adakah para pemimpin dan ahli ahli UMNO mahu berubah?

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...