Jom Follow.....

Wednesday, March 5, 2014

Takziah Kepada PDRM & Keluarga Mangsa Anggota Polis Terkorban

4 Jamadil Awal 1435

Bancik ingin merakamkan ucapan takziah kepada Polis Diraja Malaysia(PDRM) dan keluarga anggota polis yang terbunuh akibat diserang oleh pendatang asing semalam. Sesungguhnya kejadian ini harus membuka mata kita semua bahawa tugas polis adalah berat dalam memastikan keselamatan negara sentiasa terjamin. Justeru ini marilah kita bersama-sama memberi sokongan kepada para anggota keselamatan dalam menjalankan tugas mereka dan bukannya memperlekeh-lekehkan setiap tindakanmereka.

Ini juga menuntut agar kerajaan melakukan usaha besar-besaran dalam menangani isu pendatang tanpa izin dan pendatang tanpa izin yangsekarang ini dilihat mudah berniaga di Malaysia. Ini berlainan pula bagi warga tempatan yang amat sukar berniaga di negara sendiri.

Tapi hairan juga, tiada pemimpin politik daripada pembangkang setakat ini yang melahirkan rasa simpati berbanding kritikan terhadap polis yang melepaskan tembakan kepada penjenayah bersenjata sebelum ini. Takkan nak bersilat lagi? Semoga roh mangsa sentiasa disucuri rahmat daripada Allah S.W.T.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...