Jom Follow.....

Friday, September 23, 2011

Malaysia Tidak Perlukan Jawatan Perdana Menteri Ke 2

Buletin 1.30 TV3 sebentar tadi melaporkan timbulnya usul untuk mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri Ke 2. Ianya dicadangkan agar jawatan tersebut diberikan kepada parti komponen BN di kalangan Sabah dan Sarawak.Bagi penulis isu ini tidak perlu dilayan kerana sistem yang ada sekarang ini sudah memadai buat masa kini.

Ahli-ahli politik di negara ini perlu dikawal nafsu gilakan kuasa bagi mengekalkan keamanan yang ada sekarang ini. Jika dibenarkan, apa pula kata parti komponen lain di Semenanjung? Buat masa ini, di Borneo, hanya Sabah yang berpeluang untuk menjadi timbalan Perdana Menteri disebabkan UMNO telah mempunyai sayap di sana. Namun penulis percaya, jika ada yang berkaliber, mereka juga boleh menjadi ahli UMNO di cawangan-cawangan di Semenanjung.

Namun begitu, penulis melihat masing-masing kini hendak menunjukkan taring disebabkan pilihanraya yang suhunya semakin panas. Namun begitu, nafsu gilakan yang tidak terbatas  ini perlu juga dikawal dikalangan ahli-ahli politik negara ini agar keamanan dan kesejahteraan rakyat terus terbela. Lihat sahaja negara-negara yang bergolak sekarang ini, yang puncanya disebabkan negara-negara berkenaan mempunyai nafsu yang tidak berperikemanusiaaan.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...