Jom Follow.....

Sunday, September 25, 2011

Andai Malam Ini.....

Sedang penulis memandu pulang ke rumah dari balik beraya sebentar tadi, penulis telah terdengar sebuah lagu yang telah diputarkan di radio berfrekuensi 91.5 di Lembah Klang. Lagu yang pernah menjadi bahan motivasi dan inspirasi kepada penulis semasa zaman remaja dan pabila berada di kala duka dalam meneruskan kehidupan.

Sudah lama penulis tidak mendengar lagu ini. Namun berkumandangnya semula lagu berkenaan di telinga sebentar tadi telah menyebabkan penulis mencari laptop dan mencarinya semula di laman Youtube. Liriknya amat menyentuh hati terutama di bahagian "Andai malam ini...." yang amat menggerunkan jiwa. Sebak mengenangkan dosa-dosa yang kita sering ciptakan di muka bumi.

Apapun, penulis ingin mengucapkan tahniah kepada HairiAhmad yang telah berjaya mencipta dan memuatkan klip video yang menarik berlatar belakangkan lagu ini di Youtube. Penulis juga terhutang budi kepada pencipta lagu dan penulis lirik lagu berkenaan. Walaupun ramai pihak yang tidak bersetuju keberkesanan menyampaikan dakwah melalui lagu, tetapi penulis adalah salah seorang yang berjiwa sentimental yang cepat menangkap maksud di setiap lirik lagu, terutama yang liriknya bercorak ketuhanan.Penulis banyak tersedar dan mudah mengingati terhadap sesuatu berpandukan lirik-lirik lagu yang bercorak sedemikian.Penulis telah mendapat banyak mendapat manfaat daripada lagu-lagu bercorak sedemikian.

Mungkin juga selama ini kita tidak terfikir, kenapa agak ramai pencipta lirik dan lagu bercorak demikian pulang menghadap Ilahi secara tiba-tiba dan dengan mudah sahaja. Andai malam ini suatu peringatan, bersyukurku pada Ilahi, Andai malam ini.......

Wallahualam

1 comment:

  1. lagu ni masa saya ting 4-5 klu tak silap,mmg meremang bulu roma dengarnya..klip videonya mmg bestlah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...