Jom Follow.....

Sunday, April 28, 2013

PRU13 Jadi Penentu Hala Tuju Akidah Umat Islam

18 Jamadilakhir 1434

Pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Ahad ini bukan sahaja menjadi penentu kepada pemilihan kerajaan, malah hala tuju akidah umat Islam di negara ini.

Justeru, Pensyarah Kanan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Datuk Dr Sidek Baba menggesa umat Islam bersatu memilih Barisan Nasional (BN) yang boleh menjamin pengukuhan berterusan akidah Islam pada masa depan.

"Kesatuan ummah amat penting...jika berpecah dua, kita makin lemah," katanya ketika soal jawab pada Wacana Isu-Isu Islam dan Umat Islam menjelang PRU13 di Kelab Sultan Sulaiman di sini Ahad.

Selain Dr Sidek, panel wacana itu termasuk Pengerusi Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (Pembela) Dr Yusri Mohamad, penceramah bebas Kazim Elias dan Ketua Setiausaha Kerja Persatuan Pengguna Islam Malaysia Datuk Nadzim Johan.

Sementara itu, Dr Yusri berkata umat Islam perlu tegas dan jelas mengapa mereka harus menolak parti pembangkang yang mengelirukan dan tidak mempunyai suara 'kuat' dalam pakatannya.

Beliau menegaskan umat Islam perlu memilih parti yang boleh mempertahankan Islam bukannya yang menjejaskan akidah umat Islam.

"Jika kita melihat track record pemimpin BN, mereka lebih berhati-hati dan tidak berani bercakap atau berpendirian sewenang-wenangnya dalam hal Islam," katanya.

Maklumat lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...