Jom Follow.....

Friday, January 16, 2015

Mr PM Naik LRT


26 Rabiulawal 1436

Penulis menghargai pendekatan Dato' Sri Najib yang sering melakukan tinjauan ke stesen LRT. Cuma beza kali ini beliau datang bersenderian. Ya ! memang betul ada kalanya kita perlu bersendirian dan jauh daripada orang sekeliling yang sering kebiasaan bersama kita.  Para Khalifah pada zaman kegemilangan islam juga sering bersendirian berjalan diwaktu malam merenung dan menyelami keluh kesah rakyat yang diamanahkan kepada mereka untuk memimpin. Mungkin selepas ini Dato Sri boleh mencuba keluar di waktu malam dan lihat gelandangan-gelandangan dan orang-oarang miskin. Tapi..janganlah bersendirian, dan perlu ada "bodyguard" yang mengekori dari jauh.

Gambar: FB PM
Ataupun memandu sendiri di sekitar KL pada waktu puncak dan di daerah-daerah lain di Lembah Kelang. Barulah DatoSri boleh menilai sendiri kualiti jalanraya yang ada di zaman pemerintahan Dato Sri. Dan boleh juga dibuat penilaian Dato Sri terhadap pihak yang di amanahkan oleh Dato Sri.

Syabas..teruskan usaha dan tradisi seperti ini. Sejuk mata rakyat marhain seperti kami melihatnya. Kami pun dah penat dengan suasana politik Malaysia sekarang. Kami mahukan kelainan!

Gambar: FB PM








Kami sering bertanya, "mana Abu Bakar as Siddiq Alaf Baru, kami rindukan Umar Al Qattab zaman millinium ini, Kami juga rindukan kelembutan Usman Al Affan dan kami juga dambakan keberanian Saidina Ali di zaman penuh adu domba yang mencabar ini. Mereka ini telah melaksanakan dengan baik dan mewarisi amanah daripada Rasul kita , Muhammad s.a.w sebagai pemimpin di sebuah negara dan umat.

Jika ada sedikit daripada sifat-sifat serta ciri pemerintahan yang ada pada mereka diikuti, itu sudah baik buat umat manusia terutama di Malaysia.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...