Jom Follow.....

Wednesday, December 31, 2014

Banjir: Keadaan di Daerah Kerian Perak Masih Selamat Setakat Ini

9 Rabiulawal 1436

Dalam suasana bencana banjir yang melanda di banyak kawasan, negeri dan daerah di seluruh negara, keadaan di daerah kerian dilihat masih selamat buat masa ini. Mengikut laporan di media arus perdana, tidak banyak kawasan di daerah berkenaan dilanda banjir. Cuma tak silap semasa beberapa hari lepas(tak silap hari jumaat) sebuah stesen radio melaporkan air naik di jalan utama setelah empangan di bukit merah terpaksa dilepaskan air.

Namun semasa penulis bergerak dari Parit Buntar untuk ke Taiping pada hari Isnin lepas, tiada banjir yang berlaku semasa perjalanan dilakukan. Ini mungkin berikutan hujan mula tidak turun pada hari sabtu dan ahad lalu.Namun diharapkan semua pihak di daerah berkenaan terus berjaga-jaga untuk menghadapi sebarang kemungkinan. Ini kerana daerah Kerian adalah merupakan salah satu daerah yang sering dilanda banjir di negeri Perak sebelum ini. Lebih-lebih lagi berita terkini (Utusan Online)menunjukkan keadaan banjir di bahagian Perak tengah semakin buruk.

Justeru itu, semua pihak perlu mendapatkan maklumat terkini daripada pihak yang berkuasa dan apa yang penting, sentiasa mengikuti perkembangan terkini melalui radio kawasan.

Kita doakan agar bencana banjir dan lain-lain bencana alam yang sedang melanda di banyak kawasan di seluruh negara surut dengan segera.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...